Povratak Jaffe - Ziska

Povratak Jaffe

Facebook nije mrtav

Jaffa keksu je trebala nova strategija za društvene medije. Na kompetitivnom tržištu keksa i biskvita dominirali su recepti, konzumacija i lepe, ali isprazne fotografije. Bilo je potrebno osmisliti komunikaciju koja nedvosmisleno gradi na osnovi da Jaffa postoji već 45 godina i da je mnoge generacije ovaj keks poveznica sa detinjstvom. Želeli smo da ljudi pomisle da je „Jaffa oduvek bila tu.“

Dobronamerni prenk

Iz uvida da je Jaffa keks bio tihi svedok naših odrastanja, nastala je ideja koja je aktivirala našu malo uspavanu Facebook zajednicu – Jaffa album. Pravili smo se da nemamo stare fotke sa Jaffom u arhivi, da vidimo hoće li nam zajednica pomoći!

Eksplozija reakcija

Prvog novembra 2019. godine namerno smo loše fotošopirali Jaffa keks na jednoj staroj fotografiji – i zamolili našu Facebook zajednicu da nam pomogne da pronađemo prave, stare, fotke sa Jaffom da ne bismo morali ovako da fotošopiramo. Potrebno nam je „za arhivu“.

Post je eksplodirao i promenio sve. Obeležio je novu eru Jaffa komunikacije.

Samo organsko

Nakon prvog objavljenog Facebook posta sa loše fotošopiranom Jaffa keksom dostigli smo organski reach od 98.730 ljudi!

A onda smo dobili smo 50 neverovatnih, starih fotki sa Jaffom. 150 ljudi je stvarno kopalo po albumima i tražilo fotke na kojima se bar malo vidi Jaffa, mnogi su nam i pisali da im je baš žao što ne mogu da nađu i da imaju samo “novije”, od 2000. godine.

Mi smo bar dovoljno puta pričali o tome da je Facebook mrtav, ali nam je ipak ovog puta bio primarni kanal komunikcije – koristili smo format posta da ispričamo Jaffanostalgičnu priču i komuniciramo aktivno sa pratiocima. Pričali smo sa ciljnom grupom tamo gde smo znali da će im biti prijatno da se „otvore“, iako svi znamo da Facebook odavno „nije cool“. Svesno smo doneli tu odluku.

Rezultati

1. Preko 50 pronađenih autentičnih, starih fotografija sa Jaffom od strane pratioca

2. Organski reach na prvom Jaffanostalgičnom Facebook postu od 98.730 ljudi

3. Ukupan engagement na novembarskim Jaffanostalgičnim postovima od 2.992

4. Vredniji engagement. Pratioci su nam slali sadržaj (svoje stare fotografje), a ne samo komenatare i reakcije, imali smo duže dijaloge sa njima i dobijen je generalno pozitivniji sentiment.

/   /   /

Nije loše za jednog 45-ogodišnjaka, zar ne? 😉